Projektas „Be streso“
2019-10-07Susitikimas su Vaidu Arvasevičiumi „Saulės“ pagrindinėje mokykloje
2019-10-102019m. spalio 9 dieną Druskininkų jaunimo užimtumo centro komanda surengė 3 klasės valandelės „Ryto“ gimnazijos mokiniams.
2B – tikslo siekimo tema.
2B klasės mokinių lūkestis buvo išklausyti paskaitą apie tikslo siekimą. Mokiniams pristatėme gerai pasaulyje žinomą tikslo siekimo metodą – SMART. Trumpai apie jį:
S – iš anlgų kalbos specific – konkretus – svarbu žinoti konkrečiai, ko sieki. Pvz.: Tikslas išmokti italų kalbą galėtų būti pakoreguotas taip – Išmokti italų kalbą du kartus per savaitę lankant italų kalbos pamokas.
M – measurable – išmatuojamas. Jeigu nusprendei išmokti italų kalbą, pasitikrinti progresą galėtum spręsdamas testus ir sekdamas, kaip gerėja tavo rezultatas. Tiesa, šis principas tinka ne visiems tikslams.
A – Achievable – pasiekiami. Tikslas, turi būti ambicingas, tačiau įmanomas pasiekti. Išmokti italų kalbą – labai realu, tačiau išmokti 50 kalbų – jau keblu.
R – Realistic – realūs. Paklauskite savęs ar tikrai šis tikslas yra realus įgyvendinti, ar jį įgyvendinus kažkas pasikeis jūsų gyvenime. Jeigu ketinate išvykti į Italiją, tuomet išmokti italų kalbą tikrai naudinga.
T – time bound – apibrėžtas laike. Tikslas privalo turėti terminą, iki kurio jis turi būti įgyvendintas, kitu atveju vis atidėliosime. Taigi, jei po pusmečio išvyksti į Italiją, turėtum užsibrėžti išmokti italų kalbą, tarkim per 6 mėnesius.
Užduok sau klausimus:
- Ar mano tikslas aiškus ir žinau kaip jį pasiekti?
- Ar galiu bet kurią akimirką išmatuoti savo progresą?
- Ar realu man pasiekti tikslą?
- Ar jį pasiekus, mano gyvenimas pasikeis norima linkme?
- Iki kada turiu tai pasiekti?
P.s. Būtinai užsirašykite bei siekite!
1B – klasės valandėlė, buvo skirta labiau pažinti šalia esantį klasioką.
Klasės valandėlės metu buvo siekiama kuo išsamiau apibūdinti save klasiokui.
Taikant metodą „Apie save“, „Pasikeičiam sėdima vieta“, „Vardo istorija“ – turėjom pagrindinį tikslą – pažinti vieniems kitus. Kiekvienas metodas kitoks, bet tikslas tas pats. Metodas „Apie save“ labai paprastas, bet leidžia susipažinti bei pažinti kuo žmonės gyvena, kuo džiaugiasi, ko galbūt bijo. Atsiskleidžia rūpesčiai, džiaugsmai, vertybės, požiūris į save bei aplinkinius. Džiugu, kad klasėje daug jaunuolių, kurie mėgsta piešti, sportuoja yra draugiški. Tai dažniausiai nuskambėję žodžiai apibūdinantys save.
Metodas „Pasikeičiam sėdima vieta“ tik dar labiau išryškino grupėje esančius panašumus. Sušukus – kas yra laimingi, pakilo visi dalyviai ir pakeitė sėdimą vietą. Metodas „Vardo istorija“ leido kitiems išgirsti suteiktų vardų istorijas bei įdomias savybes ar detales, kurias mums pats vardas apie mus pasako.
1A klasės valandėlės tema „cementofkė“ .
Naujai suburta gimnazistų klasė siekia geriau vieni kitus pažinti, bei stiprinti komandiškumą. Geras ir sklandus komandinis darbas lemia gerus rezultatus, bei palankią atmosferą mokymuisi.
Klasės valandėlę pradėjome smagiais išjudinimo ir pasiskirstymo į komandas žaidimais. Likusias 20 min. klasės draugai turėjo statyti bokštus iš spageti makaronų naudojant tik lipnią juostą, žirkles ir virvutę. Refleksijos apie darbą komandose metu mokiniai įvardijo komandiniam darbui svarbius žodžius: pasidalijimas, komanda, gera atmosfera, gera nuotaika, pastangos.
Džiaugiamės turininga diena ir lauksime sugrįžtant į jaunimo užimtumo centrą.